Wednesday, June 4, 2014

Sabah sweet escape 4

Ini cerita Kundasang merangkap final episode untuk Sabah sweet escape. Lama sangat dari part ke part. Straight to the point, Kilah bawak kami ke ladang lembu .Desa Dairy Farm namanya. Kilah buat otai macam dia tahu jalan. Maka kami pun sesat. Itu pun dah berbelas kilometer baru rasa tak sedap hati. Kami berhenti tepi jalan tanya penduduk di situ. Sesuai sangat dengan pepatah malu bertanya sesat jalan. Memang jauh terpesong. Ladang tu dekat dengan tempat kami makan saja.

        Mula-mula berhenti tanya mak cik jual durian, lepas tu berhenti tanya kakak jual sayur...

 

lepas tu nak mengamuk, lepas tu hek eleh eleh eleh hek eleh...
Ini lah tempatnya! Ala-ala New Zealand katanya..


Aku dah lupa kena bayar berapa ringgit seorang. Rasa Gunung Kinabalu dekat sangat. Siap berasap-asap dengan kabus gebu dia.


 

Kogi dengan dunianya...

Lembu dekat situ rupanya. serbu!!!


Lepas tu merungut.. kenapa tak macam New Zealand pun ni (T___T)


Seriously New Zealand? apa-apa sajalah. Aku tetap suka. Kalau dahaga boleh pergi beli fresh milk.

Selesai sudah perjalanan Sabah yang Kilah suruh aku tulis. Mana mungkin aku lupakan Kundasang. Secara official jugak entry ini adalah entry yang terakhir dari khalimah jiwa. 

The toughest decision I had ever made (@__@) 
 Aku pasti rindu nanti. Tempat aku merapu-rapu, gebang serta sembang kencang.



By the way, aku akhiri dengan pose paling cool dari aku dan Kilah.

 Sayonara people (^___^)//

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template