Tuesday, April 29, 2014

Sabah sweet escape 2

Lebam mata nak siapkan sambungan perjalanan hari kedua. Alhamdulillah Kilah pun dah bayar saman. Plan hari kedua adalah pergi ke pulau. Bunyi macam bosan tapi aku suka. Aku rasa 70 peratus Kilah yang plan. Kami cuma "ok, tak nak, boleh gak". Thanks Kilah *hugs* Aku hampir lupa kronologi, jadi izinkan aku letak banyak gambar kali ni. Sebagai mukadimah, kami naik teksi ke Jessolton Point sebab kereta dah bagi balik dekat kawan Kilah.


Terjumpa mini mart. Never close bahh (*___*??? 



Dari Jessolton Point baru kami naik bot pergi ke pulau. Dekat situ boleh pilih pulau mana nak pergi. Kami pilih dua pulau saja. Pulau Mamutik dan Manukan. Tak silap aku ada tiga pula saja. Lagi satu Pulau Sapi.

Kilah dengan Og excited nak snorkeling. Aku dengan Jumi pulak tak ada perasaan. Neutral. Kami cuma layan perasaan. Mak Jumi awal-awal lagi tak bagi dia main air. Aku pulak selesema (T___T). Telefon Kilah asyik bunyi je masa ni. Sibuk ya ampun. Masalah kerja katanya. Sempat lah tension sekejap. Padahal sebelum pergi bukan main berjanji tak nak fikir pasal kerja atau apa saja masalah walau sebesar kuman!


Lets finding Nemo........

.....unless ikan bilis

And of course our skin got tanned and burned.
 

Kami pergi Pulau Mamutik dulu. 2 jam kemudian baru pergi Pulau Manukan pulak. Dekat Pulau Manukan aku sempat terlelap. Bukan bosan. Aku diambang demam. Orang lain bukan main happy main sana sini. Aku pulak bermuram tahap oblivion memikirkan nasib.
 




 Selamat tinggal Manukan..

 Malam tu aku termimpi-mimpi Kundasang. Aku tak sabar nak ke sana. Sungguh aku masih rindu Kundasang.

(>____<)//

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template