Thursday, November 7, 2013

aku dan to do list

Aku suka senaraikan apa benda yang kena buat tiap-tiap hari. Aku kena senaraikan. Dari sekolah lagi aku buat. Kalau tak aku rasa macam kosongnya. Tak tahu nak buat yang mana dulu. Senarai je buat tak buat tu belakang kira (^__^). Sedapkan hati gamaknya. Ke hulur ke hilir bawak buku nota kecik tu macam terencat. Teman aku tegur " Apasal ko asyik tengok buku tu jer?". Orang lain senaraikan dalam telefon je, aku masih main tulis-tulis.  




Bila tak ada kerja baca balik to do list yang lama-lama. Lepas tu gelak sorang-sorang macam wayar putus. Seriously it is fun but important for me. Bila ada to do list rasa macam tersusun sikit hidup di bumi ini. Banyak benda nak kena buat tapi tak tahu nak mula dari mana. Jadi, inilah solusinya. Relaks dan senaraikan satu demi satu. Aku pernah suruh teman aku buat jugak tapi dia ingkar lepas tu meroyan sana sini. Aku nak kekalkan habit ini walaupun aku dah jadi suri rumah nanti ("__??). Ok people, pagi tadi aku dah senaraikan benda nak buat tapi sampai sekarang tak buat-buat lagi (T___T). Berambus si penanam tebu di pinggir bibir!


tak ada kena mengena

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template