Sunday, July 21, 2013

aku dan hidup segan mati tak mahu


 


Akulah tu yang atas sekali tu. Kadang-kadang aku rasa ting tong betul. 'Hidup segan mati tak mahu' macam kena sangat kalau buat cogan kata diri. *Menangis*. Feel regretted. Berambussss asyik nak monday blues je mana hidup tak hambar. Berbeza dengan hamba Allah yang bawah tu. Feel blessed. Pahrol Juoi kata kalau nak bahagia kena buat ni (Pahrol Juoi bukan bff aku, beliau motivator) :

Sentiasa mencari peluang berbuat baik. 
Tidak panjang angan-angan tentang masa depan dan tidak meratapi masa silam.

Banyak lagi tapi aku ambik dua tu dulu. Aku pun tak pasti ada kaitan ke tak. Anggap jelah aku tengah buat case study untuk masalah jiwa aku.

Back off! Banyak benda lagi boleh buat. Tetiba marah diri sendiri. 


"Whats wrong with you people, don't you have enough of your life that you HAVE TO CHECK ON other people's lives everyday ? Life is not all about you, you and you. Its about helping the poor, contribute to the society and make the world a better place to live. If you die today, aren't you ashamed to meet the God? You're full of yourselves, didn't help the orphanage, you threw litters everywhere. How dare you gonna meet Allah with that attitude?"

kredit to Fatin Liyana. Terima kasih kepada pensyarah Fatin Liyana kerana sempat menghamburkan kata-kata kesalan beliau. Tak lena bila fikir. Aku? Aku di mana? di mana?? *tersedu sedan dalam selimut*

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template