Wednesday, January 30, 2013

bukan cinta biasa

aku agak malas hari ini.. bila aku malas aku akan berlegar-legar di jalur lebar... 
teringat pulak adik pernah suruh baca blog Dena Bahrin.. dengan tak teruja aku tanya "sape tu? menarik sangat? tengok le nanti-nanti".. 
 
aku pun jenguk jugaklah.. laju-laju saja baca.. sampai di satu entry "My Love Story"..
sebak! itulah perasaan yang dapat aku rasakan saat aku membacanya...
usia 20 tahun sudah berkahwin, atas pilihan keluarga pulak.. pada masa yang sama dia tengah tunggu orang lain.. demi keluarga, dia teruskan jugak.. mungkin cara dia menulis, meluahkan membuatkan aku sebak dan sebuah kisah yang hebat...

  Today, I would say, I believe in Love after marriage.  I know, not everyone can get it. But you know, if you love someone, protect the 'love' . Protect the sweetness. If I could ever convince people how amazing it is to actually 'bercinta bagai nak rak.'' after married. it would be nice. I swear to Allah, Girls, protect your dignity,your heart and guys, please protect the girl you love. Please save your love story. Choose someone to marry, not someone for you to only walk around and be happy.
 
#Dena Bahrin#
 
memang kerdil diri ini... kadang kala diri ini keliru antara nafsu dan iman..
 
"If it is meant to be, it will be
and whatever happens,
hold on to the One, up there"   
 

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template