Friday, February 25, 2011

yang mana satu?


 hai.. apa yang aku cuba lakukan ini? ok sebenarnya, baru-baru ini aku dilanda  kekusutan untuk pilih benda ini.. walaupun aku gadis tapi masih keliru perbezaan antara lip ice, lip balm dan lip gloss.. padahal tak masuk exam pun.. jadi, aku main hentam saja beli.. owh ya sebelum ini aku pakai yang ke-3 dari kiri itu.. itu pun teman aku yang cadangkan.. tapi bila lama-lama bosan kan bila asyik pakai yang sama saja.. jadi terasa nak tukar.. aku beli pula benda ini..

100% dari pak cik google
tapi, alamak tak serasi.. tak sesuai.. itulah akibat tidak minta pandangan pakar.. 
lepas tu ceq jay bawa aku ke body shop.. perghh bajet artist...

lip gloss.. 100% dari pak cik goole..
dengan tangan yang terketar-ketar aku gagahkan juga untuk bayar... sebab tidak mahu meroyan di kemudian hari + kakak promoter yang asyik puji cantik bila pakai.. tapi tak akan aku nak pakai ke kelas tetiap hari benda ini.. lip gloss! bukan lip ice! aku bukan artist.. jadi, untuk menyelamatkan keadaan aku harus cari pengganti.. iaitu benda ini pula aku beli..

100% dari pak cik google juga..
 best!!!! natural beeswax lagi... tapi err tapi dia tak ada warna lah pula.. nampak pucat saja.. adoi letih lah macam ni... tiba-tiba datang satu idea.. aku pakai benda ini dulu kemudian aku sapu pula dengan lip ice yang aku tidak serasi itu.. hasilnya bagus! cantik dan sudah serasi.. sebab lip balm itu melembapkan bibir terlebih dahulu.. pakai lip ice itu saja membuatkan bibir aku kering... jadi sekarang tiada masalah lagi.. warna pun jadi tahan lebih lama... yang penting tidak membazir.. yang di bawah ini apa pula?

lagi 100% dari pak cik google
 aku ada baca majalah baru-baru ini.. ini adalah yang terbaru berbanding yang pernah aku pakai dulu sebab lebih eksklusif dan shimmer.. majalah itu tulis "sangat sempurna jika digunakan untuk sebarang majlis keraian.. dengan rona kemerahan yang unik dan mengikut tona bibir serta suhu badan,.....
padat dengan vitamin serta mineral penting supaya bibir kekal licin dan lembap sepanjang masa.. nampak tidak berwarna, namun warna merah jambu nipis akan menjadi ketara secara perlahan-lahan.." aku ini mudah sikit terpengaruh.. rasa nak pakai yang ini pula boleh tak?? (i need pulus $$$$)

p/s: kamu mahu pakai yang mana?? kalau nak tahu beza lip ice, balm dan gloss cari saja di jalur lebar   ye..lagi satu tak mau bazir-bazir lagi ye..hehehehe...papai!

2 weirdo:

  1. sya dah dua tahun pakai natural beeswax ni, mmg bagus, bibir x jdi kering n bila dah selalu pakai bibir akan jadi lembut..sampai dah rasa x nak pakai any lipstik lain lagi hehe, tapi kekurangannya xda warna, tapi its ok for me =)

    Sblm ni pakai lips ice metholethum color pink yg gmbar last tu..(tapi versi lama). Mmg best jugak, moist n ikut color darah kite. Tapi tak se moist beeswax. Untuk lip care mmg bagus beeswax.

    ReplyDelete
  2. Boleh dapatkan beeswax dari saya 019-5079197

    ReplyDelete

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template