Sunday, October 17, 2010

rambut gugur?

salam teman-teman.. puas aku belek sana belek sini akhirnya jumpa juga apa yang di cari.. baru-baru ni ada teman aku mengadu yang rambutnya kerap gugur.. aku bukanlah teror bab-bab ni.. tapi akan cuba membantunya.. mujurlah terjumpa majalah tahun berapa entah ada diselitkan tips untuk mengatasi rambut gugur..
  • buah avokado dan santan kelapa! ok, macam leceh kan.. tapi mungkin berkesan.. kedua-dua ramuan ini mengandungi vitamin seperti B6, A dan E. Ia juga dapat menyubur dan mengaktifkan pertumbuhan rambut.. caranya hanya mencampurkan sebiji buah avokado yang telah dihancurkan dengan santan.. kemudian sapu rata pada rambut.. biarkan selama 10-15 minit dan bilas..
  • vitamin A! banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran seperti lobak merah..
  • vitamin B dan C! dapat menguatkan rambut.. makanlah limau banyak-banyak ye..
  • pilih syampu dan perapi yang sesuai.. kalau tak mesti akan jadi lebih parah..
ok, cukuplah rasanya.. aku nak makan dulu.. papai..

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template