Thursday, August 19, 2010

stress lagi?

beberapa minit je lagi untuk berbuka puasa, tapi hanya kesempatan ini saja yang aku ada rasanya.. jadi jom bloggin.. hehe.. teringatkan pertanyaan teman aku tadi.. "noin, camna nak hilangkan stress ye?".. tapi aku tak terus jawab pon.. "nanti i tulis kat blog ye.." apa lagi yang menyebabkan stress kalau bukan kesibukan sejak akhir-akhir ini.. lupa pulak nak tanya apa yang menyebabkan dia stress.. tak apalah, aku cuba menjawab ye tapi ini kaedah yang aku guna jelah..

-selalunya aku luahkan pada teman rapat tentang masalah atau perkara yang menyebabkabkan aku stress.. kaedah ini lebih berkesan.. sebab aku bukan jenis yang pendam sesuatu.. aku akan rasa lega bila dapat berkongsi masalah dengan teman rapat..
walaupon dia mungkin tidak dapat membantu, cukuplah sekadar mendengar.. seperti semalam, aku kantoi jugak dalam test.. walaupon aku tahu teman-teman aku turut terkantoi, aku mengadu jugak.. biar hilang sikit sakit jiwa..

-pergi shoping.. huwaaa macam banyak duit je kan.. percayalah! mesti hilang punya stress.. tapi takut bertambah stress pulak bila hajat tak kesampaian.. tengok itu cantik, tengok yang ni pon nak.. jadi, cuci mata sajalah..

-mandi lama-lama.. best lorr.. lepas mandi stress balik?.. mandi 24 jam lah kalau macam tu..

-jangan terlalu memikirkan perkara tersebut.. tipulah kalau tak pikir langsung..
sekurang-kurang cuba lupakan dulu masalah itu.. mungkin ada penyelesaian masa akan datang..

-seterusnya, tengok langit ke tumbuh-tumbuhan hijau ke.. tenang sikit minda tu..

-paling penting ni.. berdoa dan banyakkan berzikir.. tahukan hanya mengingati Allah hati menjadi tenang..

ok lah.. dah cukup rasanya.. tok bilal pon tengah betulkan microfon tu untuk azan..
tata.. selamat berbuka ye..

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template