Thursday, October 18, 2012

cinta dalam Cinta

Beberapa minggu yang lepas aku dan teman-teman sempat main survey-survey.. 
cuba teka survey apa? malu sungguh nak cakap.. 

u: noin nak kahwin umo bape?
aku: ish apa u ni.. u pulak? he he
u: 25! ok tak?
aku: pehh macam le dah ada calon (saja bagi dia sentap)
u: tu le masalahnya tapi memang orang nak kahwin umo 25 pun, noin?
aku: hmm 27 atau 28.. ok apa, tak awal tak lambat.. kah kah
u: eiii nanti umo 50 still ada baby lagi 
*mau saja aku lempang dia laju-laju, terus aku blah bukan pegi buat keja tapi keja survey pulak

aku: X, ko nak kahwin bila? saja nak survey..
X: sekarang!
aku: jangan le main-main..
X:betul lah, mak aku ok je tapi nak kawin dengan sape..
aku: masalah sungguh (aku pulak yang serabut lebih)
teringat perbualan dengan teman lagi sorang..
P: noin, ada tips tak nak mintak restu mak ayah untuk kawin?
aku: hah? (tejojol mata kejap) apa benda?
P: nak kawin tapi mak tak kasi lagi
Z: apasal tanya dia? Dia bukan ada pakwe lagi
aku: ha ha.. malas dah nak buat dialog
err err gagap aku seketika.. aku suruh dia cerita serba sedikit masalahnya.. agar mudah untuk nak bagi tips.. kuang kuang.. dah le dia main terjah je tanya.. aku pun google le sana sini cari.. rajin beb.. setakat search dekat intenet baik dia yang cari sendiri.. tapi aku usahakan jugak sebab tak mahu hampakan P.. ada lah jumpa beberapa artikel tapi macam tak sesuai je..
ni lah task yang paling
berat yang aku dapat rasanya.. http://www.emocutez.com

Sulit sungguh.. memang sulit! lupakah aku ajal, jodoh dan pertemuan semua di tanganNya.. 
kita hanya mampu merancang.. selebihnya Dia yang menentukan.. marilah kita berbuat cool dan serahkan semuanya kepada Dia.. InsyaAllah ada jodoh tak kemana.. idak ke gitu pah bedah?
aku sebak sungguh dengan diri sendiri.. sawan dah agaknya.. aku ingin sejuk kan hati
teman-teman dengan pujukan artikel yang sempat aku baca.. 
p/s: pilih ambik le korang..  tapi aku paling suka cinta dalam Cinta.. aku wajib rahsiakan nama sebab mereka ini insan low profile jugak seperti aku.. dush3.. habislah kalau kena kutuk.


2 weirdo:

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template