Monday, November 1, 2010

tiga huruf pelindung

Nabi Muhammad berkata:
“sesungguhnya Jibrail diberi tugas bagi menguruskan segala keperluan anak Adam.
sekiranya seorang hamba yang kafir berdoa, Allah berkata kepada Jibrail,
‘Hai Jibrail, tunaikanlah keperluannya.
sesungguhnya aku tidak suka mendengar permintaannya.’
dan sekiranya seorang hamba mukmin berdoa,
 Allah berkata kepada Jibrail,
‘wahai Jibrail, jangan kau tunaikan dahulu keperluannya,
kerana aku suka mendengar permohonannya.’
(hadis laporan Ibnu An Najah daripada Jabir)

jadi, pastinya DOA adalah tiga huruf pelindung itu teman-teman.. berdoa selalu ye dan sentiasalah bersangka baik kepada Allah.. aku doakan kalian baik-baik belaka ye.. amin...
p/s: teman-teman aku ada yang dah bercakap pasal study.. aku masih seronok goyang kaki kat rumah lagi.. lalalalalala

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template