Saturday, October 30, 2010

kalau lah aku pakar..

salam teman-teman.. apa aktiviti aku hari ini.. entah lah.. kemas rumah, study tak jugak.. malas lagi.. sebenarnya semasa test masih berderet-deret, teman aku yakni jumi ada bertanyakan punca rambut berbuah.. fuh, bukan nak tanya tips study ke hint test ke.. aku pon memberikan janji palsu kepadanya "lepas test i cari ok.. masukkan dalam blog".. datang pulak seorang insan yakni akilah "noin, cuba ko cari maklumat tentang sodium laurate sulfate.. kesan jangka pendek dan panjang".. ewah-ewah cabar aku ke apa ni.. aku pon bagi janji palsu jugak dekat dia.. maafkan aku teman-teman.. ok aku cuba menjawab pertanyaan kalian ye..
  1. aku bukan researcher.. kalau tanya bab novel, layan ok..hihi
  2. haha aku mesti guna jalur lebar atau majalah untuk mencari masalah ini.. bukan buat fatwa sendiri melainkan aku ni researcher.. kang jadi kontraversi pulak..
  3. sebaik mungkin elakkan memakai syampu, shower cream yang ada sodium laurate sulfate.. jangan tanya kenapa.. tanya je kat pakcik google atau miss yahoo (di samping itu gunalah shokobutsu, halal lagi..hehe).. syampu susah sikit.. selalunya tak dapat nak elak dari SLS ni.. tapi kita tak guna tetiap hari kan..
  4. pernah dengar orang meninggal sebab SLS? setakat ni tak jadi isu lagi kan.. hanya kesan jangka panjang.. 
  5. elakkan rambut basah kalau tak nak berbuah.. kalau buah jugak, botakkan sedikit demi sedikit..
ok lah teman-teman.. kajian yang mendalam harus di buat untuk mencari sebab dan musabab.. tapi kita bukan lah pengkaji.. kalau boleh cari maklumat atau tanya kepada yang pakar yang diiktiraf.. orait guys...

0 weirdo:

Post a Comment

 

Aku Bukan Novelis Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template